سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت برنامه نویسی و کدنویسی

تفاوت برنامه نویسی و کدنویسی


کدگذاری و برنامه نویسی چیست ؟ به زبان ساده ، کدگذاری به معنای نوشتن کد برای برنامه ها یا توسعه وب میباشد. در طرف دیگر ، برنامه نویسی هنگام ایجاد برنامه ها ظاهر میشود، در حالی که کدگذاری تنها یکی از جنبه های آنها است.


اگر زمانی را در دنیای توسعه وب پا گذاشتید ، احتمالاً اصطلاحات برنامه نویسی و کدنویسی را که به جای یکدیگر استفاده می شوند ، شنیده اید. در ذهن اکثر مردم ، کدنویسانت و برنامه نویسان یک چیز هستند و شخصی را که از زبانی استفاده می کند را با برنامه نویسان را یک چیز می دانند این تصور اشتباه نیست . در حقیقت ، برنامه نویسی و کدنویسی کامپیوتری از یکدیگر متمایز هستند. خب ، تفاوت این دو چیست؟

در ادامه تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی را برای تان ذکر کرده ایم؛


کدگذاری چیست؟

در ابتدایی ترین سطح ، کدگذاری عبارت است از ترجمه از یک زبان انسانی به یک زبان مبتنی بر ماشین. رمزگذار چند زبانه است و با همان نگرش شخصی که ارتباط بین افرادی را که به زبانهای مختلف صحبت می کنند تسهیل می کند کار می کند. وقتی با کد کار می کنید ، مطمئن شوید که رایانه دستورالعمل ها و اطلاعاتی را که ارائه می دهید دریافت می کند. به عبارت دیگر ، کدگذاری فقط به عمل نوشتن کد اشاره دارد.


کدگذاری تنها یک جنبه از کار برنامه نویسان در هنگام برنامه نویسی است. هنگامی که به عنوان یک برنامه نویس کار می کنید ، کارهای پیچیده همراه با کدگذاری ، مانند اشکال زدایی ، تست و پیاده سازی کد خود را با هدف نهایی پیچاندن یک محصول نرم افزاری با کیفیت ، پیش می برید.


برنامه نویسی چیست؟



تعریف یک برنامه نویس کسی است که برنامه های پیچیده ای را ایجاد می کند که ماشین ها می توانند آن را بخوانند و اجرا کنند یعنی برنامه نویسی شامل ارائه مجموعه ای کامل از دستورالعمل ها برای اجرای کامپیوترها است. اگر می توانید چنین برنامه ای بسازید و اطمینان حاصل کنید که خطایی ندارد ، یعنی شما یک برنامه نویس هستید.



منبع 

 

شرکت برنامه نویسی وب نگاه